Blijft Puur Floor

Ja het is tijd om weer te gaan schrijven. Ik heb overwogen om mijn blog te hernoemen naar Puur Toos. Maar nee. Dat zou visieloos zijn. Een koers moet je vol overtuiging varen en blijven varen als je erin gelooft. Het blijft Puur Floor. Het maakt niet uit in welke situatie ik zit. Ik blijf mezelf. De omstandigheden om me heen veranderen alleen continu. Dat maakt mijn verhaal.
Dus kopje thee erbij. Guus aan. Laptop open en af en toe naar buiten kijken hoe mooi de Sint Jan tussen het zomer groen ligt te schitteren.

Het is wel even wennen zonder werk. Proberen structuur in dagen aan te brengen. Balans vinden tussen ellendige dingen regelen en fijne dingen doen. Zorgen dat de ellendige dingen die je moet regelen je niet zo ver leeg zuigen dat er geen energie meer is voor de fijne dingen. Daar zijn nog wat lesjes voor nodig. Met zoveel lieve mensen om me heen kan dat niet anders dan goed komen. Dus vol vertrouwen deze nieuwe periode in. Om over een tijdje lachend terug te kijken door de nieuwe kansen die op mijn pad zijn gekomen.

Wat ik de komende tijd ga doen? Geen idee. In de laatste Flow, het tijdschrift dat ik zo graag lees, zat een kalender. Een ouderwetse papieren kalender. Een kalender die je op kan hangen en waar je op kan schrijven. In kan strepen en uit kan kijken naar leuke activiteiten die je erop schrijft. Voorzichtig heb ik de kalender uit de Flow gehaald. Ingevuld en opgehangen. Leuk om elke keer als ik mijn woonkamer in loop te zien. Weekenden weg. Korte vakanties. Veel mooie evenementen in de stad. Dat is deel een.

Deel twee wordt lekker golfen. Kijken of ik vol plezier alsnog mijn handicap kan gaan spelen dit jaar. Dat zou mooi zijn om daar toch weer een sprong voorwaarts in te maken. Lekker trainen op de momenten dat het rustig is. Spelen als het lekker weer is. Ook dat komt goed.

Oh ja en eigenlijk moet deel een natuurlijk die nieuwe wereldbaan zijn die zo maar op mijn pad komt. Daar ga ik nog eens even over nadenken. Ik zie gelukkig wel een paar interessante dingen voorbij komen. Eerst ellende oplossen en dan helder krijgen wat ik wil, zodat ik er op z'n Floor's vol overgave op in kan gaan.

Vandaag staat in het teken van ellende oplossen. Schrijven brengt de balans in de dag. Vooral als de zon begint te schijnen.

Comments

  1. Dat is echt wel even kippenvel om dat compliment van jou te krijgen. Wow, dank je wel.

    ReplyDelete
  2. "If you want the rainbow, you gotta put up with the rain." x

    ReplyDelete
  3. BTW ik ga ook naar Opera op de Parade. Zie ik je daar? x

    ReplyDelete
  4. Nog even over die regen. Dan woon ik zeker op het enige tropische stukje van Nederland? ;-)
    En ja ik ben zeker op de parade donderdag. Super leuk als je er ook bent! Stuur je even een berichtje als je er bent?

    ReplyDelete
  5. Indeed, dat moet wel een super knallend mooie regenboog zijn, na al die stortbuien... Tot donderdag! ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts