Leuk klein projectje

Het advies van vandaag is om de dingen te doen die ik leuk vind of vond om te doen. Ik ga in de auto zitten en rij weg. Op de automatische piloot. Bij het stoplicht rij ik normaal rechtdoor. Richting huis of zoekend naar een parkeerplek. Ik ga rechts. Ik weet nog niet waar naartoe en stop bij de bouwmarkt. Het is leuk om iets in huis te doen. Het mag niet te veel tijd kosten; het moet een leuk klein projectje zijn. Een beetje doelloos loop ik rond. De latex is in de aanbieding. Ik overweeg mijn niet helemaal egaal witte en door vochtplekken ontsierde muren te verven. Maar nee, dat kost te veel tijd en wie weet hoe lang ik hier nog woon. Verder zoeken naar het leuke kleine projectje. In de buurt van de latex staat ook de lak. De stoeltjes die ik aan het eind van mijn middelbare schooltijd bij Ikea kocht heb ik nog steeds. Ze zijn een soort ondefinieerbaar vaal blauw. Met witte vlekken, omdat ze al meerdere keren tijdens een verf activiteit zijn misbruikt met het idee ze weg te gooien. Dat is alleen nooit gebeurd. En ze zijn nog steeds heel functioneel. Maar mooi? Niet exact. Hooglans roze-paars-achtig? Schuurpapiertje. Kwast. Op de terugweg heb ik iets meer energie. Ik ben benieuwd of het mooi wordt en of het een leuk klein projectje blijft.
De eerste laag lak zit erop. Het is nog niet echt mooi; er zitten stepen en ook een paar druppels op. Misschien als ik het straks nog een keer doe dat het beter wordt. Min of meer per ongeluk dezelfde kleur uitgekozen als m'n Fatboy. Kan nooit helemaal per ongeluk zijn, want die Fatboy heb ik ook ooit gekocht omdat ik het een vrolijke kleur vond. Maar als ik naar dezelfde kleur zou zijn gaan zoeken, dan zou ik het vast niet gevonden hebben.

Comments

Popular Posts