Vindingrijkheid

Ik moest lachen vandaag. Hardop. In mijn eentje. Ik liep naar buiten met twee boodschappentassen vol lekkernijen. Wijn, lekkere olijven, goede pasta saus, port. Helemaal geen inkopen voor deze werkeloze dame. Toch stapte ik met een tevreden lach naar buiten om te passen en meten hoe ik mijn boodschappen in mijn fietstassen ging krijgen (wat niet gelukt is). Tevreden omdat ik zelf pijnlijke voeten heb opgelopen voor mijn boodschappen. Ik heb geholpen in de winkel en bij wijnproeverijen die gecombineerd worden met dinertjes en dit is een beloning voor de hulp. Dat helpen heb ik met plezier gedaan. Het is leuk om tussen solliciaties door te ontdekken wat het in dit geval is om een winkel te hebben. Niet mijn werkterrein. De restjes van het bijzonder lekkere eten bevallen uitstekend, maar ik denk dat ik er niet blij van zou worden als ik het elke dag zou moeten doen. Nu is het een creatieve oplossing voor mijn behoefte aan lekkere dingen. En het is gezellig om te doen.

Nog zo'n vindingrijke oplossing is Groupon. Lieve vriendin Kristin doet zo veel voor mij en ik wilde graag een keer wat terug doen? Waar wordt ze echt blij van? Ja McDonalds en bier, maar dat is ook zo wat. Toen er op Groupon een mega hamburger met bier voorbij kwam heb ik de bon meteen besteld.
Nadat ik gisteren na veel aandringen de tips heb gegeven dat we naar Udenhout gingen en dat het rood, groen en bruin was en dat je eventueel slagroom erbij zou kunnen gebruiken, heeft ze zich de hele dag druk gemaakt. Ik hoopte alleen maar dat het uiteindelijk geen teleurstelling zou zijn dat we bij Las Dunas (en ja het zag er echt zo uit als het klinkt)een hamburger zouden gaan eten. Maar met de foto als bewijs kan ik toch zeggen dat ze ervan genoten heeft.

Zo word ik best inventief van deze periode. Dat kan nooit kwaad. Anders had ik misschien nooit bij Las Dunas gegeten, nooit kerstpakketten gemaakt, in de winkel gestaan, koekjes gebakken om die op de markt te verkopen of druiven geplukt bij Ilja Gort. Het is niet voor niets dat er wel eens gezegd wordt: 'Het leven is een groot feest alleen je moet wel zelf de slingers ophangen'?

Comments

Popular Posts