Duchess rule!

Mooi weer. Mooie vrouwen. Prima eten. En lekker golfen. Een perfect recept. Alleen ergens onderweg moet ik mijn energie kwijt geraakt zijn. Dat maakt de dag waar ik op terug kijk niet minder mooi.

Het is al weer even geleden dat we met vier (nu vijf) jonge dames van Golfclub Bois le Duc bedachten een clubje op te richten. Eigenlijk was er al een clubje van die golfclub, maar die was in de loop der tijd wat vertroebeld. Dat wil zeggen dat het een te gemengd gezelschap was geworden om leuke dingen te doen. Kan het te gemengd zijn. Ja dat kan. Dan liggen en golfvaardigheden, persoonlijke interesses en levensfasen te ver uit elkaar. Nu zijn we met z'n vijven. Schelen, als je Kris, die een bloempje van 24 jaar is gewoon voor het gemak niet meetelt, maximaal 6 jaar. Werken allemaal. Een architect, arts, vastgoed meisje, psycholoog en ik als Toos zorgen voor een bont gezelschap. Twee met kindjes. Drie zonder kindjes. En golf als bindend element. Maar ook alle vijf midden in het leven. Iedereen op zijn eigen manier. Iedereen met zijn eigen uitdagingen en eigen visies. Openheid daarin zorgt voor een kleurrijke dag.
Omdat we 's-Hertogenbosch als basis hebben voor het verbindend element golf hebben we de naam Duchess bedacht. En als echt vrouwen clubje horen daar op z'n minst polo's bij en bedenken we elke keer nieuwe kledingstukken (waar tot dusver verder nog niets van is gekomen en dat is maar goed ook).

Na het spelen moet er tijd zijn voor een hapje en een drankje. Op Prise d'Eau is daar gelukkig volop gelegenheid voor en genieten we in de avondzon. Gisteren zat ik daar ook te genieten. Toen met Saskia (een van m'n teamgenootjes) en haar zusje.
Het is een heerlijke plek om te zitten en te ontspannen. Het enige is dat ik dan het liefst daarna rechtstreeks mijn bedje in rol. Alleen gaat er uiteindelijk niets boven een kopje sleepy-time thee van celestial seasonings. Thuis. Met m'n laptop open. M'n dag overdenkend. Het zorgt voor helderheid in je hoofd. Je dag is zo mooi met een glimlach afgesloten.
Nu snel naar mijn bed en morgen kijken of ik ergens vannacht weer nieuwe energie kan vinden.

Comments

Popular Posts