Klauteren door grotten

Door de grotten klauteren. Met je zaklamp naar de vleermuizen kijken. Soms even puzzelen hoe je verder komt. Twee kinderen van 12 die enthousiast (en natuurlijk veel soepeler) met je meeklimmen. Ik denk dat het de mooiste activiteit van de dag was. Dan komt het kind in me naar boven en denk ik terug hoe heerlijk ik het vond om in bomen of over rotsen aan zee te klimmen. Het uitzicht van bovenop de berg is mooi. De dag begint vrijwel onbewolkt, maar de wolken die opkomen geven een heel dramatisch beeld. Echt super mooi.



De tocht in de tuk-tuk is leuk. Ik heb met de gids afgesproken dat ik het zeg als ik wil stoppen. Toch doe je dat minder snel dan wanneer je alleen zou gaan denk ik. Het moment suprème is vaak al voorbij voordat ik iets heb kunnen zeggen. En toch even een klein puntje van kritiek. Die gidsen hier mogen ze geen gidsen noemen. Ze brengen je van a naar b en naar c als je dat wil, maar je moet niet te veel vragen. Je moet ook niet van hun route af willen wijken. Daar zijn ze simpelweg niet op ingesteld denk ik. Het plan was om in Kep te lunchen. Maar ik ga overmorgen naar Kep. M’n vraag of er een alternatief was leek me daarom niet geheel onlogisch. Het antwoord is dan dat we Kep ook weg kunnen laten. Ik probeer nog duidelijk te maken dat ik het leuk zou vinden als we dan wat anders zouden doen, maar daar heeft de gids geen ideeën voor. Ik geniet dus gewoon van het mooie uitzicht met hele groene heuvels. De kindjes die overal naar je lachen, HELLO roepen en enthousiast zwaaien. De vrouwen die op het land pinda’s oogsten (ik wist niet dat pinda’s onder de grond groeiden, dus weer wat geleerd). Op die manier is het een heerlijk relaxte dag!

Comments

Popular Posts