Meer strand

Hey pretty, you look puzzled as if you don't know where to go. Een zwaar Australisch accent. Het is Mick, die ik in de boekenwinkel in Kampot ontmoette. Hij schoof 's avonds aan toen ik met m'n andere 'Kampot-vrienden' zat te eten. Mick is begin 50. Al drie keer gescheiden en nu sinds drie jaar single en eindelijk happy dat hij single is en kan genieten van het leven en mooie reizen. Nu is hij hier. En ik vind het gezelig om mensen opnieuw te ontmoeten. Ik heb een tentje gezien waar ze lekkere koffie hebben, dus daar gaan we naar toe.

Ik had inderdaad nog geen idee waar ik naartoe wilde. Daarom is het goed om mensen te ontmoeten. Dan kan je van gedachten wisselen.
Ik moest terug denken aan de Franse dames die ik in Battambang ontmoette. Ze zeiden dat niets in Cambodja is wat je ervan verwacht. Toen dacht ik nog 'sure'. Ondertussen begrijp ik zo goed wat ze bedoelen. Als je denkt dat je naar een, welliswaar toeristische, badplaats gaat met een keuze uit verschillende stranden. Dan heb ik daar toch een beeld bij. Een bounty-beeld. Zo is het dus niet. De meeste stranden zijn vol gebouwd en daar waar dat niet het geval is, wordt gebouwd. Met volbouwen bedoel ik niet alleen met strand tentjes, maar ook met mensen. Veel Cambodjanen ook die van harde muziek houden. Een beetje Zandvoort.
Gisteren maakte dat helemaal niets uit. Ik had zo lang zitten praten met Mick dat de dag ver gevorderd was. En vandaag neem ik de tuk-tuk naar een strand wat verderop. Rustig aan het strand liggen is een hele kunst. Ik denk terug aan Mick. Zijn hele arm zat vol armbandjes en hij had twee massages per dag. Hij voelde zich rot als hij de hele dag nee moest zeggen tegen de vrouwen die op het strand van alles willen verkopen. Vandaag snap ik wat hij bedoelt. Maar het is wel lekker aan het strand ondanks de bewolking! Ik moet er ook nog even van genieten om m'n boeken uit te krijgen. Het jammere van vandaag is dat m'n bikini het begeeft! Dat is minimaal 2 dagen te vroeg. En het is de verkeerde bikini die het begeeft; die andere was op. Niet deze. Ga, een Brits meisje dat ik op het strand ontmoet knoopt m'n bikini improvisorisch aan elkaar.

Morgen wil ik naar Ream National Parc, maar het weer schijnt niet best te zijn. Dan gaan de tochtjes niet door. Het ergste dat me kan gebeuren is dat ik dan weer naar het strand 'moet'. Ook een goed vooruitzicht!

Comments

  1. Wat schrijf je toch leuk!volgens mij ga je Cambodja nog heel erg missen

    ReplyDelete
  2. Het is je gelukt! Ik ga dit zeker missen. Maar ik ga vooral m'n best doen om m'n relaxte en rustige gevoel dat ik hier gevonden heb vast te houden :-).
    En ergens krijg ik ook zin om te trainen, maar eerst nog een paar heerlijke dagen hier!

    ReplyDelete
  3. Annemarie Steenbergen10 May 2011 at 22:54

    Life is full of surprises! En jouw reis vol mooie momentjes, bijzondere ontmoetingen en avonturen. Leuk om te lezen. Geniet van je vakantiestaartje!

    ReplyDelete
  4. Elke da is inderdaad een nieuwe verrassing en niets is wat je ervan verwacht. Dat maakt elke dag een nieuw avontuur en dus inderdaad genieten in optima forma!
    Tot maandag! (raar idee nu nog)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts