Eerste competitiedag

De eerste dag van de competitie is spannend. Een klasse overgeslagen ten opzichte van vorig jaar. Nieuwe teams. Nieuwe banen. En niet in top vorm. Wel hard getraind de afgelopen weken. Let the battle begin.

Gelukkig is deze eerste wedstrijd dicht bij huis. Het is nu al vroeg om op te staan. Er is werkelijk de hele dag regen voorspeld. Er valt geen druppel. De zon laat zelfs z’n gezicht zien. M’n regenbroek is eigenlijk iets te warm. Een joggingbroek op de golfbaan wordt niet geaccepteerd denk ik. Dus die regenbroek moet aanblijven.


Zo makkelijk als het vorig jaar was, is het dit jaar zeker niet. We spelen tegen een team dat vorig jaar net gedegradeerd is. Fanatieke dames. We moeten flink aan de bak. Ik ben blij dat ik met Saskia speel. We weten goed wat we aan elkaar hebben en winnen onze wedstrijd op hole 18. En dan is alleen nog maar de ochtend voorbij. De andere twee foursomes verliezen we jammer genoeg.
De dame waar ik tegen speel blijkt ’s middags een heel stuk gezelliger dan ’s ochtends. Ruim drie uur gezellig kletsen. En golf dat lang aan elkaar gewaagd is. Op hole 17 win ik. Het genot om te mogen spelen is compleet. Wijntje verdiend.

Op het terras raak ik aan de praat met Stefanie. Binnen tien minuten weten we van elkaar dat onze situaties weinig van elkaar verschillen. Hoe raar dat ook klinkt, maar daardoor is er een klik. Het is het begin van een gezellige avond met mooie gesprekken, wijn en lekker eten. Een goed vooruitzicht voor de volgende wedstrijden!

Comments

Popular Posts