Olifanten op Koninginnedag

De olifant heeft eigenlijk wel een mooie symboliek voor mij. Dat bedenk ik in de vier voornamelijk pijnlijke uren op de rug van dit grote beest. Een olifant zet elke stap behoedzaam. Als hij bergaf gaat wordt hij nog voorzichtiger. Gaat hij bergop dan gaat het iets sneller, maar nog steeds heel weloverwogen. Het duurt net iets te lang (wat mede te maken heeftm met de onstilbare honger van deze olifant), dus het moet iets minder goed wel overwogen zijn, maar toch.

Het is een mooie ervaring. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit eerder een olifant aangeraakt heb. Vandaag doe ik niet alleen dat, maar maak ook een tocht door de jungle van Cambodja op zijn rug. Deze jungle is duidelijk anders dan die van zuid en midden Amerikaanse landen. Het is droog, de beplanting is iets minder dicht en de bomen zijn lager. Ik doe mijn best om andere dieren te zien, maar verder dan mieren, vissen en vogels kom ik niet.


We lunchen aan een kleine waterval. Daar lees ik rustig een stuk in m'n boek en geniet van het plezier dat het kleine meisje dat mee is met haar vrij oude vader heeft. Hij laat haar de vissen zien en leert haar d'r hoofd boven water houden als ze niet meer kan staan. Haar hoogte punt is als hij van een hoge rots een bommetje maakt en in het water springt.

Het is een mooie tocht. Het mandje waarin ik zit is alleen op Cambodjaanse afmetingen gemaakt. Mijn Europese lijf is er iets te groot voor. Ik ben blij wanneer ik aankom en mijn benen kan strekken. Weer een bijzondere ervaring rijker.

Ps. Helaas krijg ik achter deze tevens wat verouderde computer ook geen foto's geupload. Jullie moeten het met jullie inbeeldingsvermogen doen...

Comments

  1. Ik had eerder willen reageren maar gaat een beetje moeilijk op je iphone! Super gaaf zeg die olifant! Ben je niet gaan helpen ;) Maar ook echt een super leuk foto van jezelf bij de waterval, idd leuk als profielfoto! Jeetje wat een gave reis ben je aan het maken zeg...enjoy every second!

    ReplyDelete
  2. Aan de ene kant wilde ik wel helpen bij de olifant, maar hij leek bijna te slapen zo relaxed was ie. Als ik ging helpen zou ik het misschien wel onhandig doen en zou het minder relaxed voor m zijn. Ik genoot ervan om te kijken!
    Het is van voor naar achter en van achter naar voor een bijzondere reis en ik geniet heel erg!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts