Van 20 naar ruim 30 graden

En daar zit ik dan. In Cambodja. Op de plek die ik eerder ook al gezien heb. Maar er nu toch heel anders uitziet. En natuurlijk zit ik ook dit keer zonder bagage. De overstap in Singapore schijnt te kort te zijn om bagage mee te nemen. Het vreemde daaraan is dat er echt meer mensen die overstap hadden gemaakt, maar mijn rugzak achterblijft. Gelukkig was ik dit keer daarop voorbereid en had m'n bikini al in m'n handbagage, maar toch is het knap lastig. De zonnebrand mag bijvoorbeeld als niet in je handbagage en die heb je toch echt nodig. Of de Deet. Ach hopelijk komt die bagage vanavond en anders morgen.

Mamma's 65e verjaardag
Eerst even terug naar het weekend. Dat weekend begon met mamma's 65e verjaardag op donderdag. Ze wist niet dat we er zouden zijn en was echt heel oprecht totaal verrast. We hebben heerlijk gegeten en zo voor mamma een fijne verjaardag gehad met haar (schoon)kinderen om haar heen en ik heb fijn iedereen nog even gezien voordat ik zou vertrekken. Win-win situatie.

Spelen in het weiland
Vrijdag moest ik vroeg weg om voor te spelen in Wassenaar. Niet op de Haagsche (die heel mooi is), maar op Rozenstein. Een totaal slaapverwekkende baan. Het was gewoon moeilijk om serieus te spelen. Het mooie punt was wel de bollenvelden die op verschillende punten om de baan heen lagen en vol kleur waren in deze tijd van het jaar. De borrel daarna was natuurlijk het beste gedeelte.


Tas inpakken
Zaterdag stond in het teken van m'n rugzak inpakken. Het is niet het inpakken dat tijd kost, maar de dingen er omheen. De auto wegzetten. Postzegels voor de kaartjes. Laatste wasjes. Gewoon de dingen die je moet doen voordat je op vakantie gaat, maar die stiekem wel veel tijd kosten. De duidelijke afspraak met mezelf was dat ik niet mocht gaan trainen voordat m'n tas ingepakt was. Zo gezegd zo gedaan.
Lekker trainen in de zon op een vrijwel lege driving range. Zo bizar op zulke mooie dagen, maar wel helemaal prima. Zo slecht als ik vrijdag had gespeeld, zo lekker stond ik nu te trainen. Aan het eind van de middag nog even zeven holes met Kris gespeeld in de middag zon. En dan is er als beloning een borrel en iets te eten.

Competitie
Het is toch een vreemde gewaarwording als je zo vroeg op zondag onderweg bent en je de weg echt voor je alleen hebt. Helemaal niemand lijkt zo vroeg op pad te zijn. Zo vroeg dat we niet eens in kunnen slaan bij aankomst, want er is nog niemand. Ik maak daarom maar vriendjes met de locals en kom zo vast aan ballen om mee in te slaan. We winnen zondag overtuigend. Maar vooral het ochtend gedeelte was echt niet leuk. Er is onenigheid over de regels. Dat is echt het moment dat ik altijd denk dat het toch een spelletje is en dan vraag ik me af waarom het zo moet. Volgens mij zou dat bij mannen nooit gebeuren. Bij vrouwen wordt het een soort catfight.
Door het gebeuren in de ochtend is er geen tijd om te lunchen en moet ik direct door. Kris loopt met me mee en draagt m'n tas. Wat een luxe. Waarschijnlijk mede daardoor ;-) speel ik echt heel goed 's middags en win ruimschoots. Door deze teamoverwinning zijn we vrijwel zeker van ons kampioenschap! Hoara. Daar moet op geborreld worden. Dat houden we eigenlijk net te lang vol. Als ik thuiskom moet ik nog een aantal dingen doen en zo blijven er drie uurtjes over om te slapen.

Vertrek
Ik wandel naar het station. De zon is al op. Hij schijnt op de mooie panden op de markt. Ik kijk rustig om me heen en maak allemaal fotootjes. Ik woon in een mooie stad en geniet daar nog even van.
Het is bijzonder zoveel berichtjes als ik krijg. Het ontroert me hoeveel lieve mensen met me meeleven. Vandaag, maar ook de afgelopen periode. Dan voel ik me heel rijk en prijs ik mezelf heel gelukkig met al die mooie mensen om me heen. Dank jullie wel allemaal!

Op de luchthaven en in het vliegveld raak ik aan de praat met verschillende mensen. Het is leuk om te horen waar iedereen naartoe gaat. Een Australische yoga leeraares die zeven weken door Europa wilde reizen en zo verliefd wordt op Parijs dat ze niet veel anders ziet. Of een Ierse dame met vreselijke vliegangst die naar haar kleinzoon in Australiƫ gaat die vier weken geleden geboren is. Alleen krijg je duidelijk makkelijk aanspraak.

Door de korte nacht slaap ik vrij veel in het vliegtuig, waardoor de vlucht spoedig verloopt. Tijdens de overstap in Singapore is er tijd om rond te wandelen (dekmantel voor shoppen) en te genieten van een heerlijke verse fruit smoothie in een zitzak in de zon. Zoals al aangegeven is alleen mijn bagage niet aangekomen. Maar dat komt vast ook goed.

Ik leen een fiets en fiets door het drukke verkeer naar een shopping mall om de dingen die dus niet in je handbagage mogen toch te kopen. Geen zonnebrand is geen optie. En geen tandenborstel ook niet. Na dit tochtje is het zwembad heerlijk. Boekje erbij. Drankje erbij. Helemaal goed.

Ps. een aantal mensen hebben gevraagd of ze een melding kunnen krijgen als ik een nieuw stukje heb geschreven. Linksboven zie je een linkje met delen. Hiermee kan je aangeven dat je een melding wil krijgen.

Comments

  1. Echt weer een super leuk "Floor" stukje! Jammer van de bagage maar lekker aan het zwembad liggen maakt het vast goed! Enjoy! X

    ReplyDelete
  2. Thanks Kris. Aan het zwembad is het heerlijk; alleen maar vogeltjes en verder helemaal niemand. Boekje erbij en genieten maar!
    Bij jullie is het ook lekker volgens mij, dus enjoy the sun daar!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts